lördag 2 maj 2015

Månadssammanfattning - April 2015



Månadssammanfattning - April 2015

Antal lästa böcker: 13
Antal noveller:1
Antal häften: 2
Totalt antal sidor:4694
Inbundet: 4
Kartonnage: 1
Danskt band: 0
Häftad: 0
Storpocket: 1
Pocket: 7
Excess:0
Lästa rec.ex: 5
Lästa hyllvärmare: 5
Köpt: 3
Fått: 17
Vinst: 3

De lästa böckerna är

Ett felsteg eller två - Karina Johansson
Under jorden i Villette - Ingrid Hedström
Och så levde de lyckliga - Lucy Dillon
Svarthuset - Peter May
Dålig karma - David Safier
Den svarta opalen - Tamara McKinley
I tystnaden begravd - Tove Alsterdal
Demonen - Amalia Vilde
Bakom den nakna huden - Annelie Babitz
Kathy Knight - Sandra Lee
Förbjuden frukt - Sylvia Collins
Graphic Poems - Janne Karlsson
& then some - Janne Karlsson
Glöm inte att låsa - Elizabeth Haynes
New Delhi - Borås - Per J Andersson
Låt mig ta din hand - Tove Alsterdal

Under april blev det ändå mindre med lästid än vad jag hade räknat med. I o f s spelar det ingen större roll, jag är ändå ganska nöjd med det jag hunnit läsa. Och det jag faktiskt är mest stolt över är att jag lyckades läsa ut hela fem hyllvärmare och få bort dem från olästalistan. Förhoppningsvis klarar jag av att fortsätta att få undan i alla fall några av de äldsta hyllvärmarna så kommer det att kännas ännu bättre. Och nu när jag börjat lägga till anskaffningsårtalet på varje bok så blir det också en påminnelse om att inte låta alltför många äldre böcker bara ligga i bokhyllan.

Maj har redan kommit igång och som det ser ut nu så har vi inga evenemang inplanerade som skulle kunna störa läsandet. Och nu börjar också bakluckeloppissäsongen komma igång så någon av de närmaste helgerna ska vi nog också hyra plats och sälja lite smått och gott och förhoppningsvis också lyckas bli av med lite böcker. Jag har också lovat, både mig själv och min man, att jag verkligen ska försöka vara återhållsam när det gäller att köpa böcker på de loppisar vi besöker, men det återstår att se hur jag lyckas.









2 kommentarer:

  1. Det är otroligt skönt att kunna ta bort hyllvärmare från olästalistan :)

    SvaraRadera
  2. Skönt att bearbeta lite hyllvärmare :) Bra läsmånad du hade i april!

    SvaraRadera